23 feb 2013

AVANÇ PROGRAMACIÓ LICEU 2013-2014



A la web del Liceu, concretament al seu Calendari, es pot veure en aquests moments la programació de la temporada 2013-2014 abans d'haver estat presentada públicament. M'imagino que aquesta visualització deu ser un error, similar al que va succeir la temporada passada, i el cert és que sembla que hi hagi coses encara per polir. Per exemple, que hi ha dates amb dos concerts, com el 29 d'abril o el 24 de maig (J.Pons-A.Denoke /N.Stemme-J.Savall). També hi han errades en els noms de les òperes (Cendrillon no s'accentua) o "Dallapiccola / Puccini"  (els autors) que consta el 3 de juliol, quan vol dir "Il prigioniero / Suor Angelica".

Sorprenen els concerts "Verdi" (pel 200 centenari del seu naixement) de setembre-octubre, assignats als diferents torns i les 15 (quinze!) funcions de Tosca al març. He complementat les dates amb alguns noms dels repartiments que surten com a possibles a diferents forums, encara que al calendari del Liceu no en consta cap, ni hi ha cap link a mes dades. Es possible que aquesta informació no estigui visible massa temps al web...al menys jo no la tindria, en aquestes condicions, però ho he volgut reflexar aquí com una anticipació que pot ser interessant conèixer. I us deixo també les imatges de cada mes, al final, per que pugueu veure amb més detall els torns i les funcions a d'altres escenaris.
http://www.liceubarcelona.cat/calendari.html  
NOTA POSTERIOR: A la tarda del dissabte (23/02), poc després de la publicació d'aquest post, el Liceu ha eliminat de la seva web la possibilitat de consultar el calendari des de setembre 2013 a juliol 2014. Només en queda rastre en aquest llistat i a les imatges de cada mes que teniu al final.


30/09 - 02/10
Concert Rigoleto, Nabucco i altres

6-9/10
Concert La Traviata, Il Trovatore i altres

13-17/10
Concert Aida, Ernani i altres

19-21/10
Concert Otello, Don Carlo i altres

24-25-26/10
Ballet Nacional de Polonia

27/10
Concert Philippe Jaroussky

16-21-24-26-29/11
Agrippina
Danielle de Niese, Malena Ernman, Sarah Connoly, David Daniels, Valeriano Lanchas. René Jacobs.

17/11
Recital Edita Gruberova

27-28/11
L'Atlàntida

20-22-23-27-28-30/12 - 2-3-5-7/01
Cendrillon
Eglise Gutiérrez, Ewa Podles, Laurent Naouri. Sir Andrew Davies.

17-19/01
Concert Final Concurs «Francesc Viñas»

27-28-30/01 - 1-2-4-5-8-9-11-14-17/02
La sonnambula
Juan Diego Flórez, Patrizia Ciofi, Michele Pertusi.

13-15-16/02
Les Ballets de Monte-Carlo

8-9-11-12-13-14-15-17-18-19-20-21-22-23-25/03
Tosca
Marco Berti, Giuseppe Gippali, Valeriano Lanchas, Martina Serafin, Fiorenza Cedolins, Sondra Radvanovsky, Jorge de León, Daniela Dessì, Fabio Armiliato.

13-16-22-26-30/04
La llegenda de la ciutat invisible de Kitege

25-28/04
Concert Angela Gheorghiu i Saimir Pirgu

29/04 (!?)
Homenatge a Joan Pons
Recital Angela Denoke

19-22-23-25-27-28-30-31/05 - 3/06
Die Walküre
Frank van Aken, Klaus Florian Vogt, Albert Dohmen, Anja Kampe, Iréne Theorin, Eva-Maria Westbroek, Catherine Foster, Erik Halfvarson

24/05 (!?)
Recital Nina Stemme
Concert Jordi Savall

22-25-27/06 - 1-3-4/07
Il prigioniero / Suor Angelica
Barbara Frittoli, Dolora Zajick













18 comentarios:

  1. Ja els hi va passar l'any passat i aquest hi tornen. Es pot ser més inepte?
    Algunes coses d'aquesta temporada em semblen inexplicables. És clar que estem en crisi, però el tractament a Verdi amb aquests concerts em sembla de molt poc nivell, a l'espera de saber els repartiments.
    Molt interessant La llegenda de la ciutat invisible de Kitege i la Cendrillon (malgrat l'Eglise, que no és protagonista).
    La crisi no perdona, algú podria dir, i encara gràcies que teniu això. :-(

    ResponderEliminar
  2. Si, Joaquim, jo m'espero a opinar respecte als concerts Verdi a saber els repartiments, però em temo que no tindrem masses sorpreses agradables, sembla més aviat allò de "farem algo, que no sigui dit, pero que ens surti baratet".
    Però ja m'imagino que gestionar en temps de vaques magres deu ser pas fàcil.

    ResponderEliminar
  3. Be,en la línia d'eficiència habitual que comença a ser norma de la casa. Bufff!!!!

    ResponderEliminar
  4. Has caçat la informació en el moment oportú, abans que algú se n'adonés de "l'error",que ja és la segona vegada que els passa. Però mira, així ja ens podem anar fent una idea del que ens trobarem. Així a primera vista, trobo penós l'homenatge a Verdi amb aquests concerts, per molt bons que siguin els cantants, que encara desconeixem.

    A més de la coincidència de concerts en una mateixa data, hi deu haver més coses per corregir i perfilar, perquè hi ha mesos amb quinze o més dies en blanc, suposo que amb alguna cosa ompliran algun dia més, encara que sigui època de crisi.

    Seguirem a l'aguait i gràcies per la informació!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. De res, Glòria, per això vaig fer els "pantallasos" dels messos, perque ja em pensava que aquestes informacions durarien poc al web. I poder contrastar el que hi ha sortit amb el que finalment serà em semblava interessant...si es que hi ha gaires novetats, jo no tinc tant clar que s'acabin omplint els espais buits.

      Eliminar
  5. Si el Liceu ho ha retirat de la seva web, per què ho segueixes publicant?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No acostumo a aprovar comentaris anònims, però en aquest cas vull respondre...i per quin motiu hauria de retirar-ho? Ja he explicat al post que aquesta és una informació que caldrà contrastar amb la definitiva i en sembla interessant poder-ho fer.
      Em sembla el més lògic que, vista l'errada (repetida, com l'any passat) el Liceu ho retiri, però també em sembla el més coherent que jo mantingui aquesta informació aquí. I si al Liceu (i/o a al Anònim) no li agrada, que vagin més en compte i apliquin més criteris de qualitat a la seva web.

      Eliminar
    2. ok, llavors queda clar que actues amb mala fe.

      Eliminar
    3. hahaha, mala fe? em sembla que he deixat ben clara la meva "fe"...el que em semblaria ridícul i poc seriós es eliminar un post que ja he publicat, que els lectors han llegit i consultat, perquè el Liceu ha esmenat un error seu.
      Per cert, tu no tindras algo que veure amb aquesta errada, oi?

      Eliminar
  6. jaja, sí, jo sóc el hacker que ho ha fet públic.
    En fi, cadascú té la ètica que té i contra això no s'hi pot fer res.
    Que passis un bon dia.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. hahaha, es que no calía cap hacker per fer-ho public, això estava publicat a la mateixa web del Liceu, consultable per tothom.

      Si, la ética que jo tinc és la de fer la feina ben feta i, si no és el cas, demanar responsabilitats a qui pertoqui. Sobretot quan les errades es repeteixen.

      Eliminar
  7. Gràcies, Teresa, per tota la informació. I encara que siguis precavuda, jo ja tinc feta la meva opinió (decebedora) sobre el funcionament (?) del teatre i sobretot com a verdià, del què proposen pel bicentenari. Com diu algú, serà aló de "fem alguna coseta perquè no sigui dit, però que sigui barateta. Una vergonya, un insult. No puc seguir perquè seria insultant.

    ResponderEliminar
  8. Gràcies pel comentari, Ferran. La frase aquesta de "fem alguna cosa..." la he escrit jo mateixa a un comentari de resposta al Joaquim, i era una primera impressió.
    De totes maneres, espero per a pronunciarme definitivament sobre els concert Verdi a veure els repartiments i quina explicació en donen, no m'agrada donar opinions taxatives abans d'hora. El director artístic del Liceu, que fa, al meu gust, una bona tasca, mereix poder-ho explicar, i ja haurà temps per opinar.

    ResponderEliminar
  9. Els concerts Verdi estaran carregats de grans noms, i recordant el que es va fer al Foyer fa anys en l'esplèndida la Marató Bellini, és molt possible que en un mateix dia hi hagi dos sessions, una de tarda i l'altre de nit (a la Bellini van ser tres en un mateix dia, migdia, tarda i nit, esplèndides totes tres). Ara bé, a part de que segons els noms que vinguin pot ser espectacular, creieu que és la millor manera de celebrar-ho?.
    Uns concerts carregats de noms, de noms estel·lars s'entén, i alguns ho seran, ja ho veureu, poden canviar la percepció que a priori fa aquesta commemoració, jo m'estimaria més un altre cosa, però caldrà veure que i com ens proposen. La casa té molts problemes i la crisi és greu, però malgrat tot el Liceu continua portant noms que teatres amb el mateix o més alt pressupost no han somiat mai. El públic del Liceu és de grans cantants,.aquesta és la tradició i després d'omplir-se tan la boca contra segons quines produccions. potser han pensat que oferir tota la integral de Verdi en fragments i grans noms, pot ser quelcom atractiu i que acapari l'atenció del món operístic internacional, de no ser així costarà d'empesar-s'ho. Jo hi confio o és que potser veient venir el que ens espera, m'agafo a un ferro roent.
    Pel que fa a l'anònim el millor és no fer-li gaire cas, el problema el tenen a un altre lloc i ja sabem que el més fàcil sempre és carregar-se el missatger. Gràcies Teresa per ser tan eficient.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tant de bo que tinguis raó, Joaquim, i els concerts estiguin carregats de grans noms. Verdi i el públic no es mereixen menys!

      Eliminar
  10. Gràcies per compartir la informació!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Les errades però si ho són no em semblen tan rellevants:és com bé dius un esborrany a polir. El "Dallapicola/Puccini"del 3/V segurament serà un concert tipus aquells "en ocasió de..."doncs és molt poc probable que hi hagi un segon repartiment d'aquestes obres i menys encara que la Frittoli i la Zajik tornin a cantar "Il Prigioniero/Suor Angelica" l'endemà dia 4/V
    Sobre la duplicitat de dates Savall/Nina Stemme espero que efectivament no sigui el mateix dia que és tècnicament possible:Savall a les 20h i la Stemme en sessió "golfa" a les 00:00h com diu l'esborrany tipus febre de dissabte nit i que l'homenatge a Joan Pons no sigui al foyer i per invitació a la mateixa hora (que tot podria ser!) Hi ha però una cosa que m'apassiona: El liceu segueix per segon any consecutiu contraprogramant-se, és a dir restant-se públic. Els ballets de Monte Carlo venen 3 dies 3 a Barcelona. Doncs bé El dijous 15/II el liceu proposa escollir entre una de les funcions (tarda-nit)o el concert del cicle Liceu al Palau. Si bé el doblet deu ser tècnicament possible no m'imagino les senyores amb les pells i els talons d'agulla anant del Liceu al Palau com qui fa els 1500 m llisos.De fet programar Savall a les 20h i Stemme a les 00:00h al costat d'això em semblaria menys absurd i tot. Una altra errada tipogràfica a banda de la "castizització" de la Ventafocs francesa seria l'adjudicació al torn T del "Concert Rigoleto, Nabuco i altres" i del "Concert Aida, Ernani i altres".No crec pas que els acapari tots dos i segurament en deixarà un al torn A. Res més a afegir a no ser suggerir alguns canvis d'ordre de les poques previsions de repartiment que se saben per ara: Klaus Florian Vögt cantarà amb Anja Kampe i Frank van Aken amb la seva senyora Eva-Maria Westbroek i que Martina Serafin i Jorge de León seran Tosca i Cavaradosi en un repartiment popular i (per a mi) prescindible.

    En fi: Gràcies infinites pel post i especialment per les captures de pantalles i
    gràcies sobretot al blog "liceu torn t" que em segueix semblant, un any més el blog dels blogs pel que fa a les previsions a anys llum d'"altres fòrums"

    Joan

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracies pel teu comentari tan extens i amb tantes aportacions. Ja m'agradaria, ja, que tornessin les "golfes" amb la Stemme, pero més aviat penso que es tractarà de resituar la data, en cas de que no s'anul·li (espero que no!).
      Està clar que la publicació va ser amb tot embastat, i que faltava polir molt i molt quan sel's hi va escapar la tecla abans d'hora.
      Estic d'acord amb tu amb la valoració del blog "liceu torn t", és un dels millors, encara que no acabo d'entendre a que ve la cita. En tot cas, molt benvingut, Joan!

      Eliminar