26 nov. 2008

IMÁGENES Y CRÍTICAS DE LES CONTES D'HOFMANN






(todas la fotos pertenecen al ensayo general de 22/XI/08)


CRÍTICAS DE PRENSA Y BLOGS

The Stage :
Rolando Villazón encuentra finalmente su mejor forma y su tono mas redondo !!!!

This is London
: Villazon, who caused a small riot in the title role four years ago, returned as the poet, his interpretation more thoughtful, his dark-hued sound more intelligent.

Mostly Opera:Rolando Villazón triumphs in Hoffmann Tale's

Gert's blog:
The star of the show was Rolando Villazón and he was fabulous / This role is ideal for him, vocally and dramatically

Thelegraph:
Clearly relaxed and enjoying himself, he sang firmly and securely, hitting top notes squarely and sustaining climaxes without wavering, carving a shapely melodic line and painting the mercurial, conflicted personality of the drunken bipolar poet with tremendous wit and panache.

Independent minds:
Good to find Rolando Villazon looking and sounding so relaxed as the ardent and well-lubricated Hoffmann in Offenbach's Les Contes d'Hoffmann

Times Online: He’s simply Villazón: back again with his trademark exuberance, hard ringing tenor, amazing eyebrows, and frightening ability to act a part as though wringing its neck.

Intermezzo:
This performance saw an older and wiser Villazón. A new word has entered his vocabulary - restraint-

musicomh: Not vintage Offenbach then, but worth catching for Villazon's return to form.

El Confidencial: Villazón reaparece en plena forma en Londres con "Los Cuentos de Hoffmann"

Bloomberg: TenorRolando Villazón was so happy with his performance in the Royal Opera’s “Les Contes d’Hoffmann” (The Tales of Hoffmann) on Nov. 25 that he performed a huge victory leap during his curtain call. It was well deserved.

Times Online: The superb Rolando Villazón sings the title role in Offenbach's only opera, with deluxe support from Antonio Pappano, conducting.

The Guardian: Villazón pitches on to the stage to portray Hoffmann's near-madness with such veracity that you find yourself wondering, for once, whether what you are watching is genuinely real. Back on vocal form after his recent bad patch, he achieves a poetic intensity that has been matched by few.

Financial Times: His Hoffmann has surprising stamina but the volume produced is in inverse proportion to the nervous energy expended; I just hope he is not wearing himself out when he should be devoting his light lyric tenor to Donizetti.

Gert's blog (1/12): I agree that he sang gloriously, gorgeously; I agree that he was completely committed and convincing in the role - that wasn't Rolando, that was ETA Hoffmann.

Intermezzo: Rolando Villazon Hoffs again

The Teenage Critic: Villazón was built for this role and this production, his incredible stage presence and voice ideally suited.

14 commentaires:

  1. ¡¡¡¡¡EXCELENTES NOTICIAS Y BELLÍSIMAS FOTOS QUE HACEN CRECER NUESTRA IMPACIENCIA !!!!!!!

    RépondreSupprimer
  2. Muchas gracias for posting the wonderful photos ! I'm really happy that the performance was, like I have red until now, very good =) =)

    RépondreSupprimer
  3. Me alegro de que haya sido un éxito, en principio el papel es muy adecuado para su voz y sus cualidades. Eso sí, en la primera de las fotos hay que hacer un esfuerzo para no pensar en Pepe Rubianes caracterizado como Makinavaja.

    RépondreSupprimer
  4. Si Rolando supera con éxito este Hoffmann (y parece que lo hace, a juzgar por todas las opiniones, de momento) algunos se van a tener que tragar sus predicciones (más bien sus deseos) de pájaros de mal agüero.

    Un tenor con graves problemas en la voz, un tenor que no supiera llevar su carrera, un tenor sin cualidades ni criterio...nadie que responga a este perfil puede cantar un agotador Hoffmann pletórico, rico y brillante.

    El 7 de diciembre (buenoooo, el 8) os lo contaremos !

    RépondreSupprimer
  5. Que bien!!! Cómo me alegro! Espero que hagan un DVD, para los que no vamos es una pena no poder verlo.

    RépondreSupprimer
  6. Petit complément de photos sur "ArenaPal" et une critique de plus sur The Independent/Nov. 26 - "Villazon back in his Comfort Zone".

    Bonne lecture à toutes et tous!

    Catherine

    RépondreSupprimer
  7. MERCÌ, CATHERINE! Il est dejà ajouté.

    RépondreSupprimer
  8. Me n'alegro molt del èxit i les positives crítiques envers el Rolando. S'ho mereix perquè és un dels més grans de l'actualitat i també perquè se l'ha criticat excessivament en els darrers temps.

    RépondreSupprimer
  9. BRAVOOOOOOOO!!!!!!!!!! para Rolando, qué alegría! A mí también me encantaría que saliera el DVD pronto porque me imagino que "no debe tener desperdicio", aparte que con él aprendemos tanto de canto, teatro y de la vida misma, no como otros que no se pueden nombrar porque son "anónimos", que no pueden aprovechar nada, no saben lo que se pierden. Gracias villazonistas!.

    RépondreSupprimer
  10. Molt contenta per ell i per nosaltres.
    Els "bravos a punt" pel dia 7.
    Una abraçada!

    RépondreSupprimer
  11. Un petit tour sur" Intermezzo" = encore une excellente critique et de belles photos !

    Je penserai avec envie aux chanceuses Villazonistas qui assisteront prochainement aux Contes... mais, moi j'irai voir Werther en mars (ce sera long ...)

    Amicalement
    Catherine

    RépondreSupprimer
  12. Cuanto me alegro... sí que hay por ahí mucho pájaro de mal agüero, sí, que he leído cada cosa...

    RépondreSupprimer
  13. Critiques unaniment bonnes et qui réconfortentJ'ai hâte de le voir dansce rôle enfin! Merci à la communauté Villazoniste pour tous ces posts et magnifiques photos .
    yvette

    RépondreSupprimer
  14. A mi el que m'ha cridat més l'atenció és la fotografia on surt l'Olympia (la dels "Contes...", eh?) ja que amb el magnífic maquillatge sembla talment una nina de porcellana, oi?

    RépondreSupprimer